Powiat Pruszków: Uwaga zmiany terminów zgłoszeń nabycia i zbycia pojazdu

2 min czytania

Uwaga zmiany terminów zgłoszeń nabycia i zbycia pojazdu

Szanowni Państwo ,

przekazujemy ważne informacje dotyczące zgłaszania nabyć i zbyć pojazdów zarejestrowanych na terytorium RP oraz rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
31. grudnia 2020 r. straciły moc przepisy dotyczące wydłużenia z 30 do 180 dni terminów na załatwienie powyższych spraw:

  1. Od 1. Stycznia 2021 r. macie Państwo 30 dni****na zarejestrowanie pojazdów sprowadzonych z zagranicy oraz zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdów krajowych, których zakup lub sprzedaż miały miejsce.

  2. **Na zarejestrowanie pojazdów sprowadzonych z zagranicy oraz zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdów krajowych, których zakup lub sprzedaż miały miejsce
    **do 31 grudnia 2020 r. (włącznie) macie Państwo 180 dni (termin na załatwienie tych spraw był wydłużony na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.).

Niedotrzymanie ww. terminów wiąże się z nałożeniem kary (w wysokości od 200 do 1000 zł), o której mowa w art. 140 mb ustaw y Prawo o ruchu drogowym.

W przypadku pojazdów zarejestrowanych na terytorium RP obowiązek dotyczy jedynie zgłoszenia w ww. terminie nabycia lub zbycia, nie ma obowiązku zarejestrowania pojazdu.

Rejestracji pojazdu krajowego możecie Państwo dokonać po zarezerwowaniu wizyty
w systemie kolejkowym, pod adresem bezkolejki.eu/sppruszkow/Reservation i wybraniu grupy ** C rejestracja pojazdu zakupionego w kraju** ”.

Dla osób rejestrujących pojazd sprowadzony z zagranicy została utworzona oddzielna kolejka ** J rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy** ” w systemie rezerwacji wizyt, który jest dostępny pod adresem

bezkolejki.eu/sppruszkow/Reservation

Należy pamiętać, że przesłanie dokumentów do rejestracji pojazdu przy pomocy platformy ePUAP lub e-Urząd jedynie inicjuje proces rejestracji.Wymagane obowiązującymi przepisamidostarczenie oryginałów dokumentów i tablic rejestracyjnychpowoduje konieczność zarezerwowania wizyty w urzędzie.

  1. Zachęcamy do składania zawiadomień o nabyciu/zbyciu pojazdu drogą elektroniczną. Wniosek oraz dokument potwierdzający nabycie/zbycie (umowę lub fakturę) można przesłać:
  • za pośrednictwem platformy ePUAP, adres skrzynki podawczej

/Powiat-Pruszkowski/SkrytkaESP

  • za pośrednictwem platformy e-Urząd, która jest dostępna pod adresem

powiat.pruszkow.pl/portal-e-urzad

  • w przypadku problemów technicznych powstałych przy obsłudze ww. platform dopuszczamy przesyłanie dokumentów e-mailem pod adres

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Istnieje również możliwość przekazania dokumentów do urzędu pocztą lub za pośrednictwem tzw. wrzutni ”. Skrzynie na dokumenty ustawione są przed urzędem przy wejściu A od ul. Drzymały. Dokumenty można umieścić w skrzyniach w godzinach pracy urzędu.

Starostwo Powiatowe w Pruszkowie,

powiat.pruszkow.pl/informacje/30606

Autor: krystian