Prawidłowe prowadzenie biznesu w obecnych czasach zależy od wielu czynników. Do tych czynników zaliczyć można wszelkie narzędzia informatyczne. Coraz częściej firm bazuje na mobilnych urządzeniach, że szczególnym naciskiem na oprogramowania oraz bazy danych. Takowe narzędzia są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania działalności. Brak możliwości korzystania z tego typu urządzeń może w negatywny sposób wpłynąć na działanie firmy. Coraz więcej firm decyduje się na usługi help desk, które oferują szereg działań. Helpdesk zajmuje się rozwiązywaniem bieżących problemów, a zarazem jest ogromnym wsparciem z branży IT. Osoby decydujące się na to stanowisko powinny mieć specjalne doświadczenia oraz kwalifikacje do tego typu wykonywanych działań. Osoby te w pełni są odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń, dotyczących różnych problemów informatycznych oraz odpowiedzialni za diagnozowanie problemu i jego rozwiązywanie.

Help desk: co to za usługa?

Usługi help desk: na czym polegają?

Podstawowym zadaniem usługi helpdesk jest świadczenie wsparcia dla wszystkich klientów. Jeśli podejmiemy współpracę z firmą zewnętrzną, możemy w każdej chwili zgłosić problem informatyczny, który się pojawił. Sposobów kontaktowania jest wiele, jednym podstawowym, który pozwoli na szybki kontakt z pracownikiem help desk jest telefon komórkowy. Z każdym problemem należy zgłaszać się do profesjonalistów, aby rozwiać wszelkie wątpliwości. Te prostsze problemy mogą być rozwiązywane od razu, natomiast te bardziej skomplikowane zazwyczaj wymagają przysłania na miejsce specjalistów. W takiej sytuacji specjalista helpdesk nadaje numer zgłoszenia, celem śledzenia przebiegu realizacji. Oferowanymi działaniami usługi helpdesk są, między innymi: instalacje i konfiguracje oprogramowania, aktualizowanie stanu zabezpieczeń sprzętu i oprogramowania, wsparcie pracowników, szkolenia i doradztwa dla użytkowników, a także usuwanie awarii sprzętu i wszystkich programów.

Wykwalifikowany zespół

Pracownik help desk to osoba, której miejscem pracy jest zazwyczaj biuro. Takowy pracownik udziela pomocy i zarazem informacji w rozwiązywaniu wszelkich problemów. Pracownicy help desk udzielają mobilnie przez darmowe linie telefonicznie wsparcia. Nie każdy może podjąć pracę na opisanym wyżej stanowisku. Jedynie osoby posiadające wykształcenie minimum średnie oraz wyższe z zakresu informatyki ma szansę na tego typu pracę. Dodatkowym atutem pracy w branży informatycznej jest znajomość języka angielskiego. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co niektóre sytuacje mogą okazać się bardzo stresujące. Istnieje możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych i awansu.

Do obowiązków na tym stanowisku należą, między innymi: klasyfikacja zgłoszeń, szybkie diagnozowanie oraz rozwiązywanie problemów, prowadzenie dzienników błędów oraz tworzenie raportów. Pracownik help desk może podjąć pracę w dużych firmach zajmujących się obrotem nieruchomościami, w firmach informatycznych, budowlanych, w dużych instytucjach finansowych. Wynagrodzenie na tym stanowisku waha się w przedziale od 2 tys. złoty do nawet 5 tysięcy złoty plus dodatkowo premie i dodatki. Najlepszym rozwiązaniem jest praca w dobrze rozwiniętej firmie oraz praca w większym mieście.