Prowadzisz biznes i chcesz docierać do nowych klientów, ale nie masz dużego budżetu? Wizytówki, katalogi, gazetki i ulotki nie przynoszą już większych rezultatów, a o Twojej działalności wciąż wie przede wszystkim społeczność w najbliższej okolicy? Jeśli tak, to własna strona internetowa jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Dziś nawet prosta witryna potrafi rozwinąć lokalny biznes na szeroką skalę. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak stworzyć projekt WWW dla początkujących.
Dlaczego warto mieć stronę internetową?
Obecnie trudno wyobrazić sobie skuteczny biznes bez prowadzenia aktywności w sieci. Nic więc dziwnego, że zarówno duże, jak i coraz częściej małe przedsiębiorstwa decydują się na założenie własnej strony WWW. Bez względu na to, czy witrynę internetową przygotowuje szereg specjalistów – od grafików, przez fachowców, po copywriterów – czy też jest to prosty projekt, to firmowy serwis może pozyskiwać nowych klientów i zwiększa
sprzedaż.
A to jeszcze nie wszystkie zalety, jakie niesie za sobą tworzenie stron internetowych. Nawet minimalistyczny i nieskomplikowany serwis, jeśli zostanie odpowiednio zaprojektowany, może przyczynić się do skutecznego rozwoju Twojej firmy. Dzięki prostej witrynie:
- oszczędzasz – na swojej stronie WWW możesz umieścić wszelkie istotne z perspektywy klienta dane i zaoszczędzić w ten sposób czas oraz pieniądze, które musiałbyś zainwestować np. w drukowanie wizytówek czy ulotek;
- wzbudzasz zaufanie – projektowanie nawet nierozbudowanych serwisów internetowych to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom użytkowników, którzy wykorzystują sieć do poszukiwania informacji o produktach i usługach;
- dbasz o klienta – jeśli zdecydujesz się na stworzenie firmowej witryny, to za jej pośrednictwem możesz odpowiedzieć na większość nurtujących Twoich potencjalnych klientów pytań np. poinformujesz o tym, co sprzedajesz;
- reklamujesz ofertę – sukces w wyszukiwarce Google mogą zdobyć nawet najprostsze strony online, co sprawia, że już niewielka inwestycja przynosi zasięgi, dzięki którym docierasz do potencjalnych odbiorców Twojej oferty;
- jesteś stale dostępny – witryna internetowa to świetny sposób, aby zaprezentować odbiorcom najważniejsze informacje o Twojej firmie, ponieważ jest ona dostępna na wyciągnięcie ręki o każdej porze dnia i nocy.
Jeżeli postawisz na projekt tworzony z myślą o potrzebach odbiorców i wymogach wyszukiwarki, to nawet najprostsza strona WWW stanie się skutecznym krokiem do pozyskania kontaktu, łącznikiem między marką a klientem i nowym kanałem sprzedaży.
Czego potrzebujesz, by stworzyć prostą stronę WWW?
Witryna internetowa to wizytówka firmy w sieci. Przenosząc swój biznes do świata online, przedsiębiorcy decydują się na różne typy stron WWW. Bez względu na to, czy chceszzrobić prosty serwis firmowy, czy też postawić na bardziej rozbudowany projekt, to musisz zadbać o kilka podstawowych elementów.
- Atrakcyjna domena internetowa
Kluczowym elementem, bez którego nie może działać żadna witryna, jest domena internetowa. Ten unikalny adres strony WWW składa się z nazwy głównej i rozszerzenia. Staranny wybór obu tych części może wpłynąć na wzrost zainteresowania firmą w sieci oraz na liczbę użytkowników odwiedzających serwis.
Zarejestruj więc krótką, chwytliwą, łatwą do zapamiętania domenę, która będzie kojarzyła się z Twoim biznesem lub prowadzoną przez Ciebie działalnością.
- Sprawny hosting
Domena wraz z hostingiem tworzą komplet usług, które gwarantują ciągłość działania każdej strony internetowej. Sam hosting zaś to wynajęte miejsce na serwerze – to tutaj przechowasz wszystkie elementy, z których składa się Twoja witryna czy e-sklep.
Wybierz odpowiedniego dostawcę, który zapewni stały dostęp do serwisu dla Twoich obecnych i przyszłych klientów. Przy wyborze zwróć uwagę na zastosowane zabezpieczenia, dostępne opinie i oczywiście cenę.
- Wysokiej jakości treści
W przypadku tworzenia prostej strony WWW największym wyzwaniem jest odpowiednie rozlokowanie tekstów, grafik i inny materiałów wizualnych, by projekt pozostał czytelny, funkcjonalny i atrakcyjny dla odbiorców. Dlatego też często zamiast na ilość stawia się w tej sytuacji na jakość zawartości witryny.
Kluczem do sukcesu jest więc przygotowanie wartościowych zakładek oraz atrakcyjnych artykułów eksperckich, którezbudują wokół marki lojalną społeczność, zachęcą do interakcji oraz skłonią do regularnych zakupów. Jakościowe i niepowtarzalne teksty oraz opisy wzmocnią również pozycję strony w wyszukiwarce Google.
- Nowoczesny projekt WWW
Jeżeli chcesz stworzyć stronę internetową od podstaw, to poza pomysłem potrzebujesz jeszcze odpowiedniego projektu WWW. Przy jego przygotowywaniu kieruj się potrzebami swojego biznesu. Zwróć uwagę, że nawet najprostsze witryny projektuje się zgodnie z User Experience – a to oznacza, że serwis musi być przyjazny dla użytkowników.
W myśl tej zasady prosta strona internetowa dla firmy musi być:
- użyteczna i intuicyjna,
- estetyczna i atrakcyjna,
- spójna i przejrzysta,
- szybko się ładująca,
- responsywna, czyli dopasowana do każdego ekranu,
- bezpieczna i budząca zaufanie wśród odbiorców.
Pamiętaj, że minimalistyczny projekt nie powinien pełnić wyłącznie funkcji wizytówki, która zawiera dane kontaktowe i adres. Warto wykorzystać nieograniczone możliwości online i w jak najlepszym świetle przedstawić prowadzoną przez siebie działalność.
Prosta witryna WWW – jak ją stworzyć?
Jeśli znasz swoje potrzeby i wiesz, do czego ma posłużyć Twoja firmowa witryna, to musisz jeszcze zdecydować, komu powierzyć jej budowę. Masz do wyboru trzy najpopularniejsze opcje.
1. Kreatory stron WWW
Na rynku znajdziesz wiele generatorów, które w prosty sposób pozwolą Ci stworzyć własną stronę internetową od podstaw. Dzięki nim z łatwością przygotujesz pierwsze treści oraz nieskomplikowaną szatę graficzną. Kreatory są łatwe w obsłudze, więc umożliwiają szybką konfigurację serwisu.
Pamiętaj jednak, że generatory mocno ograniczają Twoje możliwości – szczególnie jeśli zaplanujesz rozwinąć swoją obecnie prostą stronę WWW w przyszłości.
2. Platformy oparte o CMS lub model SaaS
CMS (Control Management System) lub SaaS (Software as Service) to systemy pozwalające już w bardziej zaawansowany sposób zarządzać Twoją stroną internetową. W obu przypadkach to Twoim zadaniem jest samodzielna obsługa serwisu i konieczność zakupu domeny oraz hostingu. Jeśli nie posiadasz więc odpowiedniej wiedzy, to nawet prowadzenie prostej witryny będzie wymagało zatrudnienia specjalisty.
3. Współpraca z agencją interaktywną
Tworzenie prostych stron internetowych, nie musi być żmudne i długotrwałe. Jednak jeśli ma przynieść oczekiwany efekt, to wymaga umiejętności i doświadczenia. Dlatego też warto powierzyć zbudowanie firmowej witryny fachowcom. Agencja interaktywna WeNet stworzyła już dziesiątki serwisów – od nieskomplikowanych, po wielkie i rozbudowane projekty.
Największym priorytetem specjalistów są potrzeby Twojego biznesu. Dlatego, bez względu na to, jaką stronę internetową zamówisz, to otrzymasz wszystkie niezbędne elementy, które charakteryzują nowoczesne witryny WWW. Twój serwis będzie:
- zabezpieczony certyfikatem SSL,
- atrakcyjny i przyjazny w użytkowaniu,
- responsywny, czyli dopasowany do różnych urządzeń,
- bezawaryjny i szybki, dzięki hostingowi oraz domenie zawartym w pakiecie,
- objęty opieką i bieżącą obsługą dedykowanego opiekuna.
Wejdź na WeNet.pl, poznaj szczegóły oferty i rozwijaj swój biznes ze stroną WWW szytą na miarę Twoich oczekiwań.