IX Kongres Promocji Mazowsza pn. „Trendy i innowacje w promocji miast i regionów” organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego oraz Starostwo Powiatowe w Pruszkowie był wydarzeniem, które przyciągnęło liczną grupę osób zainteresowanych regionalną promocją i turystyką. Uczestnicy zastanawiali się co należy robić, aby miejscowości na terenie województwa mazowieckiego przyciągały turystów, a przedsiębiorcy chcieli inwestować w nasz region. Rozmyślano nad rolą, jaką w procesie promocji odgrywają nowe media. Wydarzenie odbyło się w poniedziałek, 27 maja w Centrum Kultury i Sportu w Pruszkowie i w pobliskim Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy. Honorowy Patronat nad kongresem objął Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Poniedziałkowe spotkanie był bardzo dobrą okazją do wymiany doświadczeń między specjalistami, którzy zajmują się marketingiem terytorialnym a przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego. Uczestnicy wzięli udział w warsztatach, wykładach i dyskusjach, podczas których zastanawiano się jak stworzyć atrakcyjną i niepowtarzalną markę instytucji i Mazowsza, która pozwoli pozyskać zarówno turystów, jak i inwestorów.

Wśród poruszanych tematów pojawiły się takie zagadnienia, jak: „Nowe media vs. stare media”, „Od marki lokalnej do marki regionu”, „Internet ludzi i nowych możliwości, Social Media, Crowdfunding/Crowdsourcing” czy „Znane media, nowe możliwości. Jak zmierzyć sukces? Czyli opowieść o tym, jak zielony tramwaj objechał świat”. Swoją wiedzę i doświadczenie w roli osób prowadzących i wykładowców przekazywali: dr Jacek Pogorzelski właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leader w Blue Fox, Bartosz Filip Malinowski założyciel agencji WeTheCrowd, Justyna Lenarczyk szkoleniowiec w firmie Inicado, Kinga Religa trener w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, czy też Piotr Ruta trener, doradca i konsultant miękkich umiejętności menedżerskich. Samorząd Województwa Mazowieckiego był reprezentowany przez Izabelę Stelmańską Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w UMWM.

Uczestnicy kongresu zostali zaproszeni po części merytorycznej do Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie, gdzie byli świadkami niezwykłego koncertu Orkiestry Ochotniczej Straży Pożarnej z Nadarzyna. Dorota Słowińska-Kamasa Dyrektor Muzeum oprowadziła gości po wystawie stałej pt. „Przedświt. Mazowieckie Centrum Metalurgiczne z przełomu er”, przedstawiającej historię starożytnego wytopu żelaza na dawnych terenach zachodniego Mazowsza. Miłym zakończeniem spotkania była wspólna dyskusja i wymiana doświadczeń w zakresie regionalnej promocji i turystyki podczas poczęstunku przygotowanym w ogrodzie muzealnym.

Krzysztof Rymuza Starosta Pruszkowski dziękuje uczestnikom kongresu za inspirujące spotkanie i wymianę doświadczeń, a Samorządowi Województwa Mazowieckiego, Centrum Kultury i Sportu w Pruszkowie, Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie oraz Orkiestrze OSP „Nadarzyn” składa wyrazy uznania za wzorową współpracę.