Zostałeś sam, pogubiłeś się w życiu, straciłeś przyjaciela, nie masz z kim pogadać?
Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl
Czekają tam na Ciebie ludzie, którzy Ci pomogą. Za darmo. Nie musisz się przedstawiasz ani mówić, skąd dzwonisz. Możesz pozostać całkowicie anonimowy. Nikt się nie dowie o tej rozmowie, ani rodzice, ani szkoła, ani znajomi. Eksperci z Telefonu Zaufania pomogą Ci rozwiązać Twój problem, wyjaśnią, co robić, jak się zachować, gdzie znaleźć konkretne wsparcie.
Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci lub rażące zaniedbania względem nich.
Uwaga! Telefon i czat internetowy są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Telefon zaufania 116 111 działa 24/7. Codziennie ratuje życia najmłodszych.
Te i inne informacje profilaktyk z pruszkowskiej Komendy przekazywała „naszej” młodzieży w ostatnim tygodniu szkoły. Może nie Ty, ale może Twoja koleżanka lub kolega zachowuje się „podejrzanie”? Może coś zauważyłeś, zaobserwowałeś? Nie bądź obojętny! REAGUJ!
Nie czekaj, nie trać czasu, pomóż sobie – zadzwoń 800 12 12 12.
Jeśli potrzebujesz pomocy, warto zadzwonić. TWOJE ŻYCIE JEST DLA NAS WAŻNE.
Nie zapomniano o kampanii „Świadomość”. Z racji kolejnego spotkania z inną grupą wiekową młodzieży pochylono się również nad innym problemem jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa osób korzystających z przejazdów na tzw. „aplikację” i zwrócenie uwagi na najważniejsze kwestie związane ze zminimalizowaniem ryzyka w tego typu sytuacjach.
Istotnym jej elementem jest film, który został stworzony na potrzeby kampanii społecznej pod hasłem: „Świadomość”, w którym wystąpiły policjantki służące w Oddziale Prewencji Policji w Warszawie. Każda funkcjonariuszka wskazuje na co należy zwrócić uwagę przy korzystaniu z przewozów „na aplikację”:
- pamiętaj, by sprawdzić, czy pojazd posiada właściwe oznakowanie,
- zanim wsiądziesz, upewnij się, że to samochód wskazany w aplikacji,
- nie zapomnij sprawdzić, czy kierowca jest tym samym co wskazany w aplikacji ,
- warto udostępnić trasę przejazdu osobie zaufanej,
- nie bój się poprosić o zmniejszenie temperatury, ta może wywołać u ciebie senność, możesz też sama uchylić szybę,
- nie masz obowiązku odpowiadać na pytania kierowcy, przez cały czas możesz prowadzić rozmowę telefoniczną ze znajomą,
- pamiętaj, że na każdym etapie możesz zrezygnować z usługi przewozu,
- w razie zagrożenia, nie zastanawiaj się zatelefonuj pod nr alarmowy 112.
Oprócz tak poważnych tematów rozmawiano również o bezpieczeństwie. Wspomniano o akcji „Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą”, która polega na zilustrowaniu bądź nakręceniu max. 60 sekundowego spotu promującego bezpieczne przebywanie w wodze lub nad wodą. Prace należy przesyłać z wypełnioną kartą zgłoszenia na adres: Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji ul. Puławska 148/150, 02-624 Warszawa z dopiskiem „ARTYSTYCZNY przeWODNIK”. Prace należy przesyłać do dnia 8 września 2023 r.
Zbliżają się wakacje pamiętajmy o tym, że Nasze pociechy będą teraz miały mnóstwo wolnego czasu. Zwróćmy uwagę by czas przeznaczony na wypoczynek był realizowany mądrze i rozsądnie.
Życzymy wszystkim bezpiecznych wakacji!!!
asp.szt. Edyta Bednarczyk