Co składa się na kompleksową obsługę nieruchomości?

2 min czytania
Co składa się na kompleksową obsługę nieruchomości?

Obsługa nieruchomości to nie tylko administrowanie budynkiem. Obecnie firmy zewnętrzne oferują kompleksową obsługę nieruchomości, co przynosi wiele korzyści zarówno właścicielom nieruchomości, jak i wspólnocie mieszkaniowej.

Jakie usługi powinny być zawarte w kompleksowej obsłudze nieruchomości?

Kompleksowa obsługa nieruchomości powinna obejmować obsługę ekonomiczno-finansową, administracyjno-eksploatacyjną, techniczną budynków oraz obsługę prawną i doradztwo.

W ramach gospodarki ekonomiczno-finansowej powinny być dostępne są następujące usługi:

  • prowadzenie ewidencji kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej,
  • przygotowywanie projektów planów gospodarczych,
  • przygotowywanie naliczeń na podstawie podjętych uchwał,
  • dokonywanie rozliczeń kosztów dotyczących części wspólnych nieruchomości,
  • przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości,
  • windykacja należności i nadzór nad windykacją sądową,
  • pomoc w uzyskaniu kredytów termomodernizacyjnych i inwestycyjnych,
  • okresowe sporządzanie sprawozdań finansowych.

W zakres obsługi administracyjno-eksploatacyjnej powinny wchodzić:

  • organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • protokolarne przejęcie dokumentacji nieruchomości od poprzedniego Administratora, Zarządcy lub Dewelopera,
  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników,
  • prowadzenie rejestru polis ubezpieczeniowych związanych z nieruchomością wspólną,
  • zbieranie ofert na dostawy, usługi lub roboty związane z utrzymaniem nieruchomości,
  • obecność dedykowanego Administratora na terenie nieruchomości dostosowana do potrzeb mieszkańców i obiektu,
  • dyżury informacyjne dla mieszkańców nieruchomości,
  • rozwiązywanie zgłaszanych problemów dotyczących części wspólnych,
  • udzielanie właścicielom informacji o sprawach dotyczących administrowania nieruchomością wspólną oraz o rozliczeniach dotyczących lokalu będącego ich własnością,
  • przygotowanie i obsługa zebrań wspólnoty.

Obsługa techniczna nieruchomości powinna zapewniać:

  • przechowywanie dokumentacji technicznej,
  • prowadzenie książki obiektu oraz wymaganej przepisy dokumentacji technicznej,
  • bieżącą konserwację,
  • całodobową obsługę techniczną awarii, w tym usuwanie nagłych awarii,
  • przygotowywanie planów remontowych,
  • bieżący nadzór nad usługodawcami świadczącymi usługi konserwacyjne,
  • kontrolę nad prawidłową realizacją zleconych zadań,
  • kontrolę nad utrzymaniem w odpowiednim stanie pomieszczeń i terenów wspólnych będących do użytku właścicieli lokalu,
  • doradztwo w zakresie wyboru wykonawców i usługodawców,
  • zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych.

Obsługa prawna i doradztwo powinno obejmować:

  • analizę dokumentów, podjętych uchwał i podpisanych umów,
  • reprezentowanie przed organami administracji państwowej i samorządowej,
  • udzielanie porad prawnych związanych z bieżącym administrowaniem lub zarządzaniem nieruchomością wspólną,
  • przygotowywanie projektów umów na dostawy, usługi bądź roboty i udział w negocjacjach,
  • przygotowywanie i opiniowanie innych dokumentów,
  • zarządzanie procesem egzekwowania rękojmi i gwarancji na nieruchomość.

Zalety obsługi nieruchomości

Kompleksowa obsługa nieruchomości Solidia to oferta dla właścicieli nieruchomości. Firma zapewnia wykonywanie szeregu zadań niezbędnych do zarządzania nieruchomością w sposób zgodny z przepisami i jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców nieruchomości.

Zakres świadczonych usług oraz model współpracy jest zawsze dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego z klientów. To korzystne rozwiązanie zarówno dla właściciela nieruchomości, który nie musi wszystkiego dopilnować sam, jak i mieszkańców, którzy mają poczucie bezpieczeństwa i satysfakcjonujący poziom obsługi.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski